Cruise

Meestal heb ik ieder jaar in december een aantal weken vakantie. Niet omdat ik speciaal dan graag op vakantie ga, maar wel omdat ik dan vaak makkelijk vrij kan krijgen van mijn werk. En toevallig ben ik ook in december jarig…dat betekent dat ik mijn verjaardag meestal in het buitenland op vakantie vier. Dus op mijn verjaardag geen kringetje met familie en vrienden in mijn eigen huiskamer terwijl er Limburgse vlaai wordt gegeten en er kaas en worst op tafel staat :)

Al moet ik zeggen dat ik omdat ik die tijd van het jaar altijd aan het reizen ben mijn verjaardag nooit uitgebreid vier. Toch wordt er ook op vakantie altijd wel bij stil gestaan en dat geeft leuke herinneringen. En die herinneringen wil ik jullie niet onthouden. Vandaar hier mijn laatste vier verjaardagen op een rijtje!

2011: Diani Beach in Kenia
In 2011 was ik op het moment van mijn verjaardag in Kenia voor een combi-vakantie van strand en safari. Mijn verjaardag was vooral erg relaxed. De ochtend spendeerde ik in en bij het zwembad. Na de lunch verruilde ik dit toch al goede plekje voor een bedje op het witte zandstrand met mooi uitzicht over de Oceaan. Lekker zwemmen in zee, een bruin kleurtje kweken op het strand en een cocktail drinken. Deze dag sloot ik af met een uitgebreide BBQ met goede wijn in het hotel!

Verjaardag op vakantie - Kenia

2012: Op het strand van de Bahama’s
Dit jaar vierde ik mijn verjaardag midden op de Caribische Zee. Ik maakte namelijk een cruise door de Cariben. ’s Ochtends meerden we aan op de Bahama’s waar ik de dag doorbracht op diverse paradijselijke strandjes met palmbomen waarbij ik uitkeek op een azuurblauwe oceaan. Ik relaxte wat op een strandbedje, zag honderden vissen tijdens het snorkelen en genoot van een lekkere cocktail. In de avond at ik een 4-gangendiner in het meest luxe restaurant van het cruiseschip. En de taart die als toetje diende werd vergezeld van een heel leger aan obers en serveersters die ‘Happy Birthday’ zongen :)

Verjaardag op de Bahama

2013: Kaapstad in Zuid-Afrika
Mijn 29e verjaardag vierde ik met een vriendin Kaapstad. We begonnen de dag met een uitgebreid 5-gangen ontbijt in het guesthouse waar we verbleven. vervolgens stond er een dagje sightseeën op de planning: eekhoorntjes kijken in Company’s Gardens, rondstruinen op het Waterfront, de gedenkplaatsen voor Nelson Mandela bekijken en een drankje doen op Long Street. Eind van de middag werd ik verrast met een heerlijke Thaise massage. ’s Avonds moest er natuurlijk gegeten en gedronken worden op mijn verjaardag. Dus zochten we een klein sfeervol restaurantje op dat superverse vis met heerlijke koude Zuid-Afrikaanse witte wijn serveerde. Een goede afsluiting van mijn verjaardag!

Verjaardag in Kaapstad Zuid-Afrika

2014: Bamako in Mali
Dit was toch wel één van mijn gaafste verjaardagen ooit! Enerzijds kwam het door de superleuke dag en anderzijds was dat ook omdat dit toch wel een mijlpaal was: 30 jaar! De dag begon met een wandelingetje richting het centrum van Bamako waar we bijna verdwaalden in de drukte en chaos. Na enige tijd vonden we de fetish markt waarnaar we op zoek waren en kon ik me verbazen over de dode hondenkoppen, gedroogde salamanders en vogelskeletten. Jakkie!
Na een lokale lunch liepen we naar de Niger rivier waar een lokale houten boot met schipper al op ons lag te wachten. We klommen aan boord voor een sunset riviercruise over de Niger. Het bier vloeide rijkelijk, de kinderen op de oever zwaaiden en de zon zakte langzaam in de rivier. Het was 100% genieten!
En dat was nog niet alles, want daarna stond een Afrikaanse kroegentocht gepland. We huurden een lokaal busje (tro-tro genaamd) waar we volgens goed Afrikaans gebruik met z’n allen ingepropt werden. En hiermee gingen we van kroeg naar kroeg; we dronken Malinees bier, aten goedkope steaks en luisterden naar Malinese live-muziek. Dit was zeker een 30e verjaardag om nooit te vergeten!

Verjaardag in Mali

Deel dit bericht!

Hoe is het om je verjaardag in het buitenland te vieren?

Post navigation

5 thoughts on “Hoe is het om je verjaardag in het buitenland te vieren?

1. Leuk om te lezen! Tegenwoordig ben ik afhankelijk van reizen tijdens schoolvakanties. Daar valt mijn verjaardag op 7 oktober nooit in. Vroeger was dat anders. Dan waren we ook meestal op reis in die periode. Meest bijzondere vond ik op het Titicacameer in Peru. Met drie verschillende soorten maar stuk voor stuk, droge, aardappels als feestmaal. Geen saus, groenten of wat dan ook erbij. Haha we konden er toen al om lachen, nu nog steeds. O en proficiat dan Linda! Feestmaand!

1. Haha droge aardappels als verjaardagsmaal :) Zo maak je wel wat mee in het buitenland. Jammer dat je nu aan de schoolvakanties bent gebonden. Dan zal het helaas ook wel lastiger (en veel duurder) zijn om verder weg op vakantie te gaan. Wellicht komt die tijd ooit weer…
      En dank je voor de felicitatie!

1. Leuk dat je ook vaak op vakantie bent met je verjaardag. Toch wel leuk als er op je verjaardag aan je wordt gedacht ook al ben je op vakantie.
      Gaaf dat je in Indonesië bent geweest, die staat nog op mijn bucketlist :)