Sydney

Had je al opgezocht wat fudge is? Op maandagmiddag hebben we dus de fudge-tour gedaan. Erg lekker en leuk om te zien hoe men dat maakt. Vervolgens hebben we wat inkopen gedaan zodat we een echte Nederlandse arretjescake konden bakken voor onze ‘gastfamilie’. Hij smaakte overigens iets anders dan normaal, maar wel lekker :). Dinsdagochtend heeft Anke zich uit een vliegtuig geworpen (no worries; een ervaren skydiver zat aan haar vast). Linda is toen gaan shoppen in Riccarton Mall; de grootste mall van Christchurch. ’s Middags gingen we paardrijden door de mooie groene natuur met bergen, rotsen en waterpartijen. Linda’s paard (Nemo), had nogal een eigen willetje en besloot dan ook onderweg zonder Linda verder te gaan. Na het ritje hebben we lammetjes geknuffeld en met de fles gevoerd. Ook de kalfjes waren bereid om op onze vingers te zuigen. Super leuke ervaring! ’s Avonds zijn we naar de touch-game van Charlotte geweest. Touch is een soort van rugby, maar dan liever, zodat kleine kids het ook kunnen spelen.

Naar de hot springs
Op onze laatste dag in Nieuw-Zeeland, zijn we naar Hanmer Springs gereden met Pam (onze gastmama). Zoals de naam al doet vermoeden, bevinden zich in Hanmer Springs thermale baden. In heel Nieuw-Zeeland niet zoveel Nederlanders tegengekomen als in deze baden. Heerlijk ontspannen dagje gehad hier! Na een laatste etentje met de familie, zijn we maar op tijd ons bed in gedoken. Dankzij Pam waren we die nacht binnen 10 minuten op het vliegveld (heerlijk rustig overigens, vliegtuig zat ook lang niet vol). ’s Ochtends om 6.50 kwamen we aan op het vliegveld van Sydney. Dit was overigens Australische tijd, dus we waren toen al dik 6 uur wakker en de dag moest nog beginnen. Na onze spullen te hebben gedropt in het backpackers hostel, zijn we de stad gaan verkennen.

Onze eerste dag in Sydney
Als echte vriendinnen voor 18+ jaar, moesten we natuurlijk naar de Chinese garden of Friendship. Het was erg mooi om te zien en leek (volgens Linda) enorm op de Chinese tuinen in China. Hierna hebben we vast een oriëntatie rondje door Paddy’s market gemaakt, om te zien waar we later deze week ons geld gaan uitgeven :D. Deze markt was echt een Chinese markt met allemaal kleine, opgekropte kraampjes met goedkope (neppe) spulletjes. Zoals jullie trouwens inmiddels wel doorhebben, bevonden we ons in Chinatown. Na een lunch met heerlijke druiven, bezochten we een didgeridoo voorstelling. Het was leuk om van alles over de Aboriginals te horen en de muziek te beluisteren. Na een wandeling langs Darlington Harbour, zijn we de SkyTower in gegaan. Prachtig 360 graden uitzicht over Sydney. Bij dit uitzicht hoorde ook nog een ritje met de Oztrek; een soort van attractie waarbij ze zoveel mogelijk van Australië proberen te laten zien in zo kort mogelijke tijd. Wat betreft de Oztrek; het was dat het gratis was (zie je; al 5 weken op reis en nog steeds rasechte Hollanders). ’s Avonds ‘gedineerd’ met een echte kroket, frikadel en patat met (over echte Hollanders gesproken :P). Toen was de dag lang genoeg voor ons en zijn we om 20.30, na een drukke dag van 20 uur, naar bed gegaan.
Vandaag gaan we de rest van ons verblijf in Sydney plannen. Hadden we trouwens al gezegd dat ’t weer hier heerlijk is en we zondag waarschijnlijk naar het strand gaan?

Deel dit bericht!

De laatste dagen in Nieuw-Zeeland en de eerste indrukken van Sydney